Hoe neem je de bezwaren van de klant weg online?

Hoe neem je de bezwaren van de klant weg online? het geheim achter de FAQ op jouw website

Het geheim achter de F.A.Q. op jouw website

Beluister je liever de podcast, scroll dan naar beneden of klik hier


“Hoe neem ik de bezwaren van mijn potentiële klant weg?”

Dit is een vraag die we regelmatig krijgen en waar we uitvoerig op ingaan tijdens onze Boost Your Sales in 3 dagen training.

Wil jij sterker worden in verkoop, dan is die training wellicht iets voor jou.

Hier is de link: https://www.businessboostevent.be/boost-your-sales/

Nu, als je in gesprek bent met een klant kan je deze mogelijke bezwaren 1 voor 1 behandelen.

Maar hoe doen we dat online?

Daar zijn verschillende technieken voor.

Een eerste techniek is ervoor te zorgen dat jouw online teksten goed geschreven zijn.

En dan bedoel ik niet dat die teksten grammaticaal in orde zijn en er geen dt-foutjes in geslopen zijn.

Ja, dat is uiteraard belangrijk.

Echter, wat we hier bedoelen is dat ze commercieel goed geschreven zijn.

En dat betekent dat je onder andere de aandacht van de lezer aanwakkert door in te zoomen op zijn zorgen en dromen. Ook dat je dmv levendige voorbeelden rapport opbouwt met de lezer (potentiële klant).

Zorg m.a.w. dat de commerciële copywriting goed zit.

Wil je hier meer over weten, contacteer ons gerust. Dit komt aan bod in onze verschillende programma’s.

Een tweede techniek is slim gebruik maken van FAQ (Frequently Asked Questions).

Je kan bijvoorbeeld een extra menu-item toevoegen op jouw website met de titel FAQ.

Of onder de rubriek producten/diensten kan je ook een FAQ toevoegen.

Nu is het de bedoeling om deze slim toe te passen.

Geef dus niet zozeer antwoorden op banale vragen als “Waar zijn jullie gevestigd?” of “Hoe kan ik jullie bereiken?”

Geef wel antwoorden op de bezwaren die je regelmatig hoort van potentiële klanten.

Als we even kijken naar het Business Boost Event, dan weten dat dit de mogelijke bezwaren zijn van de deelnemers:

  • Waarom moet dit 2 volledige dagen duren? 2 dagen weg van mijn business is quasi onmogelijk. #isdatzo
  • Is dit ook voor starters? Of is dit enkel voor starters?
  • Waarom is dat zo goedkoop, wat is het addertje onder het gras?
  • Is dat zo’n Amerikaans gedoe waar ik verplicht ben te dansen?
  • Is dit wel geschikt voor mijn sector?

Dit is een greep uit de mogelijke bezwaren van de potentiële deelnemers aan het Business Boost Event.

Door deze subtiel te verwerken en te beantwoorden in de FAQ neem je de bezwaren één voor één weg en is de kans dat de mensen alsnog inschrijven voor het Business Boost Event veel groter.

En jij kan dat ook.

Ga eens na welke de meet voorkomende vragen/bezwaren zijn van jouw doelgroep en behandel ze in de FAQ sectie

Ik ben benieuwd.

Laat horen wat je ervan vindt!

Tussen haakjes, ben jij een ondernemer die:

  • durft gaan voor groei,
  • die 2 dagen durft te investeren in het werken AAN de business ipv enkel IN de business,
  • die al dan niet starter is,
  • die bereid is een belachelijk laag bedrag neer te tellen voor 2 volle dagen training (en geen lang uitgesponnen sales praatje),
  • die durft uit de comfort zone te komen,
  • die zijn energie, zichzelf en zijn business een boost wil geven,
  • en die gedreven is?

Dan zou ik zeggen: “Schrijf je in voor het Business Boost Event. Jij hoort erbij te zijn.”

Tot dan?

Beluister je liever de podcast? Dat kan hieronder: