De angst om teveel gratis weg te geven.

7 domme angsten om niets gratis weg te geven

Angst om teveel gratis weg te geven

Beluister je liever de podcast, scroll dan naar beneden of klik hier

Eén van de grote lessen die elke ondernemer moet onthouden en in principe zou moeten weten is dat ‘je moet geven’! Geven, geven en nog eens geven! Geven om jouw competenties te tonen. Geven om het vertrouwen te verhogen. En geven om jouw gunfactor te verhogen.

Nu hoor ik even mijn man die zegt: Ja maar geven? Ben je niet goed snik! Alles geven of zéér veel geven en dan hebben ze te veel gekregen en kopen ze niet!

Is hij de enige die zo reageert? Neen!

Er zijn veel ondernemers die deze reactie hebben en erger nog. Veel ondernemers die nooit iets weggeven!

Wat is nu hun angst? Waarom willen ze niets geven? Waar zijn ze bang voor?

Zie hier 7 domme angsten van ondernemers die niet gratis willen geven:

1. De angst om te veel te geven

Wat als ik zo veel geef dat de klant hiermee zijn plan kan trekken en niets meer nodig heeft?

2. De angst om de waarde van jouw product of dienst te verlagen

Als ik iets héél waardevol gratis geef, dan verliest het zijn waarde. Daar gaat het juist om: iets dat vele euro’s waard is GRATIS geven. Wat heeft de ondernemer hiermee een geluk! Hij zal je hiervoor enorm dankbaar zijn!

3. De angst om de verkeerde klanten aan te trekken

Als ik iets gratis geef, dan trek ik enkel de klanten aan die niet willen betalen. Die hoef ik niet hoor! Dit kan, maar ook weer niet! Er zijn klanten die jou nog niet voldoende kennen, die jou wel interessant vinden maar nog sceptisch zijn om te kopen. Ze willen eerst zien wat jij kan en wat jij te bieden hebt. En iets gratis van jou uitproberen is een zeer goed probeer- alternatief!

4. De angst om niet meer te verkopen

Hij heeft dankzij jouw gratis product of dienst alles wat hij nodig heeft en hoeft daarom niets meer te kopen. Niet noodzakelijkerwijs! De klant wil jou uitproberen en jij krijgt de mogelijkheid om met hem voortaan te communiceren en meer bevriend te geraken, waardoor het wederzijds vertrouwen kan groeien.

5. De angst om daarna tekort te schieten

Stel dat ik alles heb gegeven en daarna niets meer te vertellen of te geven heb? Zou me sterk verbazen! Maar sowieso betekent iets gratis geven ook weer niet dat je ‘alles’ moet geven. Veel, maar nu ook weer niet alles! Doestelling is dat de potentiële klant een goede proever krijgt van wat jij nog meer zou kunnen aanbieden.

6. De angst om te geven

Waarom zou ik dit gratis weggeven? Time is money! En ik heb daar hard voor gewerkt!

Dit is een sales & marketingstrategie.

Je geeft, je geeft en je geeft en ooit zal je (misschien) hiervoor iets terugkrijgen!

7. De angst om de klant nooit meer te zien

Ik ken dat wel, geven en dan nooit meer terugzien! Kan inderdaad! Maar stel je gerust, een groot deel zal jou dankbaar zijn. En een groot deel zal niet in staat zijn om alles alleen toe te passen! En het zijn deze categorie mensen die zullen terugkomen.

Dit zijn inderdaad dus ‘7 domme angsten’ van vele ondernemers.

Heb vertrouwen in de geef methode en laat je niet misleiden door angsten en twijfels. Deze techniek heeft al veelvuldig bewezen dat ze werkt!

Dus geven is de boodschap!

Daarom organiseren wij het BUSINESS BOOST EVENT: een 2-daagse training voor ambitieuze ondernemers die hun business willen boosten en exponentieel willen groeien.

Kijk gerust op onze website: www.businessboostevent.be


Beluister je liever de podcast? Dat kan hieronder:

Contacteer ons

We zijn er even niet. Stuur gerust even een berichtje via dit formuliertje en wij contacteren u zo spoedig mogelijk.

Not readable? Change text. captcha txt

Start typing and press Enter to search