3 excuses om Facebook niet te gebruiken

En waarom je Facebook wel moet inzetten voor de groei van jouw business.

Beluister je liever de podcast, scroll dan naar beneden of klik hier


Voor veel ondernemers is Facebook een moeilijke.

Wel of niet Facebook gebruiken voor jouw business?

Moet ik daar wel of niet kostbare tijd in steken?

En wat brengt het mij op? Mijn doelgroep zit daar toch niet op?

Haal ik daar wel resultaten mee?

Wat er ook van zij, veel ondernemers gebruiken redenen of excuses om Facebook professioneel niet in te zetten.

Zie hier de 3 meest voorkomende Facebook excuses.

En waarom gebruik ik het woord excuses?

Omdat je na het ontdekken van deze 3 excuses, je hoogstwaarschijnlijk van mening zal veranderen.

Laten we 3 redenen eens samen analyseren.

1. Mijn klanten zitten niet op Facebook!

Mijn klanten zitten op LinkedIn, maar niet op Facebook.

Is dat zo?

Ben je daar 100% zeker van? Neen.

Je vermoedt dit, je denkt dit, maar je weet eigenlijk het antwoord niet met 100% zekerheid.

Klopt hé?

Iedereen, allez bijna iedereen zit op Facebook. En als ze vandaag niet op Facebook zitten, zullen ze er morgen op zitten. Het is een fenomeen dat nog steeds groeit, dus wij vermoeden dat vroeg of laat quasi iedereen een Facebook profiel zal hebben. Misschien niet altijd professioneel, maar wellicht wel privé.

Of het nu gaat om HR verantwoordelijken, CEO’s, CFO’s of eender welke andere CO. Vroeg of laat zit iedereen, ALS MENS, op Facebook. Allez bon, quasi iedereen.

LinkedIn wordt vooral professioneel ingezet. Facebook misschien vooral privé. Of dat denk je. Maar aanwezig zijn ze.

En wat willen wij al ondernemer? Met onze doelgroep in contact komen! Met hen op één of andere manier communiceren, hen beter leren kennen en ze begrijpen. En of dit nu via LinkedIn is of via Facebook, doet er niet toe, als je maar een positief contact hebt.

2. Facebook is enkel professioneel interessant binnen een Business-to-Consumer (B2C) omgeving!

Voor de 2de maal: iIs dat zo?

Ben je daar 100% zeker van?

En ook hier weer: neen.

Wat wil een ondernemer? Zijn producten en/of diensten verkopen.

De verkoopcyclus kent 3 belangrijke factoren die bepalend zijn voor een positieve verkoop.

  1. Als je jouw potentiële klant kent en hij kent jou, dan is er meer kans dat hij bij jou zal kopen.
  2. Als je jouw potentiële klant kent, en hij vindt jou sympathiek, dan is er meer kans dat hij bij jou zal kopen.
  3. Als je jouw potentiële klant kent, en hij vindt jou sympathiek, en hij vertrouwt jou dan is er heel grote kans dat hij bij jou zal kopen. Als er tenminste behoeft is naar jouw producten en diensten.

Dit proces is heel goed beïnvloedbaar via Facebook. Je kan jouw kennissenkring vergroten door méér “vrienden” te hebben die mogelijks jouw klant kunnen worden. Via Facebook kunnen ze jou leren kennen en via Facebook kunnen ze zien hoie competent je wel bent. Dat verkoopproces verloopt zo binnen een Business-to-Consumer, maar ook binnen een Business-to-Business omgeving.

Dus laat dat excuus maar varen.

3. Het neemt veel tijd!

Voor de 3de maal: is dat zo?

Ben je daar 100% zeker van?

Je kent het antwoord al… neen.

2 zaken wil ik hierover zeggen.

  1. Facebook vraagt maar 20 minuten per dag. Ben je meer dan 20 minuten bezig, dan verlies je mogelijks jouw tijd op Facebook en hou jij je wellicht bezig met de “plezierige” kant van Facebook.
  2. Facebook kan bijna volledig ingepland worden, zodat je op voorhand jouw berichten kan invoeren.

Dus inderdaad, allemaal excuses van ondernemers die beslissen om niet succesvol te zijn.

Ok ok ik stel het wat overdreven voor, maar deze 3 niet-valabele excuses moeten jou doen nadenken over het waarom je Facebook WEL kan inzetten voor jouw business.

Ik ben nu nieuwsgierig om te horen wat je nu gaat doen, Facebook gebruiken of niet voor jouw business? Vertel.

Wil je meer weten over Facebook? Kom dan naar ons Business Boost Event.

Ik zie je daar?  

Beluister je liever de podcast? Dat kan hieronder:

Contacteer ons

We zijn er even niet. Stuur gerust even een berichtje via dit formuliertje en wij contacteren u zo spoedig mogelijk.

Not readable? Change text. captcha txt

Start typing and press Enter to search